De interactie met leerlingen is een primaire voorwaarde voor een docent. Het zorgt er namelijk voor dat er optimaal ingespeeld kan worden op de behoeften van de leerlingen. Iets wat ze bij het Comenius College maar al te goed weten.
Sibel Can en Pascal Scholtius signaleerde daar namelijk een zekere onrust onder de Mavo 4 leerlingen. “Leerlingen hebben aangegeven dat ze veel onrust ervaren door de turbulente omstandigheden en dat ze zich zorgen maken om de toekomst”, vertelt Pascal Scholtius. Om de onrust weg te nemen onder de leerlingen, mocht FeedForward een workshop ‘omgaan met faalangst en examenstress’ faciliteren.
Gedurende de workshop zijn de emoties van de leerlingen onder de aandacht gebracht en bespreekbaar gemaakt. Daarbij hebben de leerlingen verschillende hulpmiddelen aangereikt gekregen om goed om te gaan met die emoties van angst, stress en onrust. Hierdoor heeft elke leerling meer inzicht gekregen in welke aanpak voor hem of haar effectief is.
Tijdens de workshop zijn er hele mooie en positieve uitkomsten behaald. “Even stilstaan en aandacht geven aan de dingen die wél goed gaan en dit met elkaar kunnen delen, was precies wat de leerlingen nodig hadden”, liet Pascal Scholtius na afloop weten. Sibel Can was het daarmee helemaal eens en voegde eraan toe: “Deze workshop was echt datgene wat de leerlingen nodig hadden. Ik ben ook zo trots op de eerlijkheid van onze leerlingen”.
Kortom, het was een workshop met veel waardevolle en inspirerende momenten!